Informatie op de trouwkaart

De kaarten zijn al uitgezocht en nu moet je verzinnen wat je allemaal op jullie trouwkaart gaat zetten. Je wil volledige informatie geven zodat je niet bestookt wordt met honderden vragen, maar je wil ook geen saaie standaard trouwkaart met alleen de nodige info. Wat is handige info en wat is leuke info op de trouwkaart? Je leest het hieronder.

De nodige info

Wat moet je sowieso op de trouwkaart zetten zodat je telefoon niet roodgloeiend staat tot het moment dat je gaat trouwen? Bedenk eerst naar wie je allemaal een trouwkaart stuurt. De gastenlijst heb je dus al nodig. Een deel van de gasten zal er alleen ’s avonds bij zijn, de rest zijn er de hele dag. De trouwkaart maakt daar onderscheid in. De trouwkaart opent uiteraard met jullie namen. Het is voor de gasten wel handig om te weten wie er gaan trouwen, natuurlijk! Dan de datum van de bruiloft en informatie over de locatie en het tijdstip van de ceremonie. Ook het adres wordt hier vermeld. Vervolgens vertelt de trouwkaart wanneer de gasten welkom zijn, met begin- en eindtijden. Als je de hele dag op één locatie blijft, heb je maar één adres nodig. Zo niet, vergeet dan niet alle adressen te vermelden op de trouwkaart.

RSVP

Bij de trouwkaart zit vaak een RSVP-kaartje. Dat kaartje vraagt of je gasten willen reageren op de uitnodiging. Je kunt ook nog een routebeschrijving bij je trouwkaart voegen. Op de trouwkaart vermeld je ook wanneer je een dresscode hebt bedacht of een eventueel thema op de bruiloft. Ook de cadeauwensen mogen vermeld worden op de trouwkaart. Zorg ook voor de contactgegevens van jullie zelf en van de ceremoniemeester. Ten slotte sluit je de trouwkaart af met je eigen adres.

Tekst: Sanne van Bortel